
Hi, i'm Chiara!
I was born and raised in Loano, a very small town on the ligurian coast, in northern Italy. Since i was i child i've always been creative and enjoyed drawing on every surface possible, but i never thought that this could have been my job. I decided on giving my "hobby" a chance after graduating high school, and moved to Turin to attend the Illustration class at the Scuola Internazionale di Comics, which i graduated in 2024. In 2023 i illustrated my first book, "Liz il trenino dei bambini". In 2025 i also attended a graphic design course and I am currently working on my first jobs as an illustrator. My latest collaboration is that with Futura, a newsletter of the italian newspaper Corriere Della Sera.
When I’m not drawing I am busy taking care of the animals that live with me, cooking, reading or listening to music. I am also part of the LGBTQ+ community and a supporter of animal rights, so I try my best to advocate and help out.

Ciao, sono Chiara!
Sono nata a cresciuta a Loano, un piccolissimo paese della provincia di Savona sulla costa ligure. Sin da bambina mi è sempre piaciuto creare e disegnare su ogni tipo di superficie, ma non ho mai pensato che potesse diventare un lavoro. Ho dato una possibilità a questo "hobby" una volta finito il liceo scientifico, trasferendomi a Torino e frequentando il triennio di illustrazione tradizionale alla Scuola Internazionale di Comics, che ho terminato nel 2024. Nel 2023 ho illustrato "Liz il trenino dei bambini" per Voglino Editrice. Tra il 2024 e il 2025 ho frequentato un corso di grafica tramite la piattaforma online Job Formazione e mi sto occupando dei miei primi lavori come illustratrice. Tra le mie ultime collaborazioni c'è quella con Futura, la newsletter del Corriere Della Sera.
Quando non sto disegnando mi occupo degli animali che vivono con me, cucino, leggo o ascolto musica. Come parte della comunità lgbtq+ e sostenitrice dei diritti degli animali, cerco nelle mie possibilità di fare attivismo e aiutare concretamente.